LA CONVIVÈNCIA A L'INSTITUT
SOM SEVERO
TREBALLANT LA
CONVIVÈNCIA A L’INSTITUT SEVERO OCHOA.
La demanda ve
donada a partir de la detecció de situacions de manca de respecte cap als
iguals, el professorat i l'espai físic. Es valora la possibilitat de treballar
amb els i les alumnes aspectes que afavoreixin actituds més responsables i
conscients.
Amb l'alumnat de 2n d'ASCiT, enmarcat en el mòdul" Intervenció sòcioeducativa amb joves", la proposta que sorgeix és començar aquest curs a treballar des d'una perpectiva comunitària, on la implicació de tots i totes ajudi en la millora de la convivència.
Amb l'alumnat de 2n d'ASCiT, enmarcat en el mòdul" Intervenció sòcioeducativa amb joves", la proposta que sorgeix és començar aquest curs a treballar des d'una perpectiva comunitària, on la implicació de tots i totes ajudi en la millora de la convivència.
OBJETIUS.
•
Millorar la convivència a l’institut
-Potenciar el sentiment de pertinença a
l’institut. “L’insti, casa nostra”.
-Valorar el
respecte com a valorar fonamental per sentir-se bé amb un mateix i amb
l'entorn.
-Treballar el
respecte cap a l’espai físic i cap als demés.
-Conscienciar sobre
la importància de tenir cura dels espais i els materials.
1a FASE
Al voltant de Nadal
vam realitzar una sessió de tutoria a quasi bé tots els grups de ESO.
El tema
central de la sessió va ser el respecte
i la cura cap als materials i l'espai físic. Per què reflexionar sobre el que implica fer un mal ús dels
materials ajuda a prendre consciència sobre les consecqüències; hores de feina
reparant, netejant, despesa econòmica evitable i sobretot un institut poc
cuidat.
Creiem que val la pena transmetre actituds
responsables. L'esforç individual millora la convivència. A l'insti ens hi
passem moltes hores i és millor estar a gust, tenir cura, valorar-lo.
Vàrem fer un joc,
El CLUEDO, on la "víctima" era una cadira. Organitzats per grups
havíen d'esbrinar qui havia estat el cupable, on havia estat l'homicidi i de
quina manera (guixant-la?, a cops de peu?...)
Els grups van
participar amb curiositat i es van generar debats interessants.
Aquesta primera
presa de contacte ens va servir, alhora, per observar altres aspectes que val
la pena visibilitzar entorn el RESPECTE, com per exemple; l'escolta grupal.
2a Fase
2a Fase
Per això, durant
les properes setmanes continuem intentant fer arribar missatges que si més no, donguin peu a reflexionar,
aturar-se un moment a mirar-nos i mica
en mica transformar actituds, conviure i participar a l'insti, CASA NOSTRA.
AQUESTA SETMANA... ESCOLTEM
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada